İçeriğe geç

Bobin Nasıl Kontrol Edilir

Bobin arızalı olduğu nasıl anlaşılır?

Yeni model araçlarda motor gürültüsü ve tepkisi, ateşleme bobini sistemi soketini tek tek çıkararak ölçülür. Soket çıkarıldıktan sonra motorda herhangi bir şok veya titreşim varsa bobin iyidir. Ancak soket çıkarıldığında motor çalışması değişmiyorsa bobin arızalıdır.

Bobin sağlamlık kontrolü nasıl yapılır?

Bir muhafazada birden fazla bobin varsa, bir test şeridine ihtiyacınız olacak. Bu, çalışırken arka EMF sinyalini alacak ve ekranda inceleyebilmeniz için osiloskopa gönderecektir. Bu, hangi bobinin soruna neden olduğunu anlamamıza yardımcı olacaktır.

Bobin yandığı nasıl anlaşılır?

Ani güç kaybı, titreme, motor arızası, yakıt verimliliğinin azalması, buji yanması ve alışılmadık sesler gibi belirtiler ateşleme bobini arızasını gösterir. Ayrıca aracın arıza ışığı yanabilir. Bu belirtilerden herhangi biri ortaya çıkarsa aracı bir tamirciye götürmeniz önerilir.

Bobin ne ile ölçülür?

Bobinlerin endüktans değeri L-metre veya LCR metre adı verilen özel bir ölçüm cihazı kullanılarak ölçülür. Ancak bir Avometre kullanarak bobin kırılması olup olmadığını anlayabiliriz.

Bobin bozulursa ne olur?

Araç hiç çalışmıyor: Bobin tamamen arızalandığı için ateşleme yapamıyor. Ateşleme olmadığı için araç çalışmıyor. Araç kayıyor: Bu durum genellikle ateşleme bobinindeki bir çatlaktan kaynaklanır. Bazı durumlarda, birden fazla bobini olan araçlar bobinlerden biri arızalanırsa ateşlemeyi tekleyebilir.

LPG ateşleme bobinini bozar mı?

Bunlar arasında; LPG’nin tutuşma direncinin benzine göre daha yüksek olması ve LPG ayarlarının çok fakir karışımla çalışacak şekilde tasarlanmış olması nedeniyle, motor sıcaklığı arttıkça bobin tellerinde kopma meydana gelebilmektedir.

Ateşleme bobini ömrü ne kadardır?

Genel olarak ateşleme bobininin ömrü ortalama 100.000 ile 150.000 kilometre arasında olabilir. Ancak aracın kullanım şekli, bakım kalitesi ve çevresel faktörler bu ömrü etkileyebilir. Bu nedenle düzenli bakım ve kontroller olası arızaları önleyebilir ve parçanın ömrünü uzatabilir.

Bobin arızası vuruntu yapar mı?

Ateşleme Bobini Arızasının Belirtileri: Ancak ateşleme bobini olması gerekenden düşük voltaj üretiyorsa; motorda ateşleme yapmama, aracın çalışmasında zorluk çekme, yakıt sızdırma, aracın sallanması, sarsılması ve vuruntu yapması, yolda stop etmesi gibi durumlar ortaya çıkabilir.

Ateşleme bobini elektriği nereden alır?

Üç pimli elektrik bağlantısı klasik bir ateşleme bobininin bağlantısına karşılık gelir. Birincil devre güç beslemesini terminal 15 üzerinden alır. Ateşleme kesici ateşleme bobininin terminal 1’ine bağlanır ve birincil sargıya toprak sağlar. Ateşleme dağıtıcısının yüksek gerilim hattı terminal 4’e bağlanır.

Bobin kaç km’de değişir?

Ateşleme bobininin ortalama ömrü 160.000 kilometre olmasına rağmen sürüş koşullarına ve uzun süreli kullanıma bağlı olarak çeşitli nedenlerle arızalar meydana gelebilir.

Bobin arızası araca zarar verir mi?

Bir bobin arızalandığında, etkilenen ilk şey aracın performansıdır. Aracın motoru sarsıntılı çalışmaya başlar ve çalıştırılması zorlaşır. Aracın çekişi azalır, bu da yakıt tüketimini etkiler. Ateşleme bobini arızası doğrudan aracın performansını düşürür ve yakıt tüketimini artırır.

Araç neden bobin yakar?

Bobinlerdeki sorun düşük voltaj veya yüksek voltajlı aküden kaynaklanabilir. Bu durum araçlarda farklı sorunların ortaya çıkmasına neden olur. Bu nedenle vakit kaybetmeden akünün değiştirilmesi gerekir. Bu şekilde sorun çözülebilir.

Bobin arızası nasıl tespit edilir?

Ateşleme bobini arızasının belirtileri nelerdir?1 – Egzoz patlaması. … 2 – Aşırı yakıt tüketimi … 3 – Motor stop ediyor … 4 – Motor stop ediyor (duruyor) … 5 – Motor titriyor, rölantide dengesizlik, düşük performans … 6 – Motor ışığı yanıyor / DTC kodu kontrolü. … 7 – Motorun zor çalışması28 Ağustos 2021

Ateşleme bobini kaç ohm olmalı?

Bobinin birincil ve ikincil sargılarının direncini bir multimetre ile ölçün. Birincil sargının direnci genellikle 0,5 ila 1,5 ohm arasındadır. İkincil sargının direnci 5-10 kOhm aralığında olmalıdır.

Bobin değeri kaç olmalı?

Uluslararası standart IEC 62271-100, bobin devre direncini ölçmek için bir yöntem tanımlar. Bobin devresinin direnç değerleri 10 ile 100 Ω arasında değişebilir.

Bobin arızası vuruntu yapar mı?

Ateşleme Bobini Arızasının Belirtileri: Ancak ateşleme bobini olması gerekenden düşük voltaj üretiyorsa; motorda ateşleme yapmama, aracın çalışmasında zorluk çekme, yakıt sızdırma, aracın sallanması, sarsılması ve vuruntu yapması, yolda stop etmesi gibi durumlar ortaya çıkabilir.

Bobin ömrü kaç km?

Ateşleme bobininin ortalama ömrü 160.000 kilometre olmasına rağmen, sürüş koşullarına ve uzun süreli kullanıma bağlı olarak çeşitli nedenlerle arızalar meydana gelebilir. Ateşleme bobini arızasının en yaygın nedenleri şunlardır: Aşırı ısınma.

Ateşleme beyni arızası nasıl anlaşılır?

Kontak arızasının belirtileri: Aracın çekişini kaybetmesi, ikaz ışığının sebepsiz yere yanması, yanık kokusu gelmesi, kontak sistemi çalıştığı halde aracın stop etmesi, çalışma esnasında sarsıntı ve ses yapması, rölantide çalışırken dengesiz çalışması.

Distribütör bozuk olduğu nasıl anlaşılır?

Distribütör arızalandığında ateşleme yapamadığı için araç çalışırken stop edebilir veya stop edebilir. Araç çalışıyorsa ancak çok fazla yakıt tüketiyorsa, aşırı ısınıyorsa ve yakıt tüketimi nedeniyle farklı koku yaymaya başlıyorsa, aracın servise götürülmesi gerekir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir